בעוד הוא היה מזוהה עם Fender Precision, Alembics וימאהה, הכלי המרכזי של לואיס ג’ונסון היה הסטינג ריי של מיוזיק מן (Music Man StingRay), והוא אפילו הוציא דגם מיוחד שלה יחד עם ליאו פנדר. הרבה לפני שהיה זה נהוג להוציא דגמי סיגנצ’ר של בס, ג’ונסון הוציא את הסטינג ריי האדירה שלו.
בשנות ה90, חזר להופיע עם אחיו ולהקת האחים ג’ונסון יצאה לסיבוב הופעות חובק עולם, שגם הוקלט באיכות לא רעה מספר פעמים. באופן כללי לואיס טייל בכל הזדמנות, ואחת לתקופה היה מבצע גיחות ליפן ואוסטרליה. למעשה בדיוק כאשר חזר מטיול באוסטרליה והשתקע לו בלאס וגאס, אבד עמו הקשר ולאחר מכן התברר שעקב כשל בכבד הוא נפטר, והותיר אחריו את אחת הקריירות המרשימות בהיסטוריה של המוזיקה.
בימינו, אי אפשר לפספס את ההשפעה העצומה של לואיס ג’ונסון על תחום נגינת הבס והמוזיקה בכלל. למעשה כל נגן בס שמשתמש באגודל מדי פעם, בין אם במכוון או לא הוא עושה מחווה קטנה ללואיס ג’ונסון. עתיד לצאת סרט על פועלו, נוסף על קטעים שלא ראו אור, ועד שזה יקרה, כדאי לכל נגן בס, או בעצם לכל חובב מוזיקה באשר הוא, לצלול לתוך עולמו העשיר של לואיס ג’ונסון ולגלות כמה הוא הספיק לתרום לפופ העולמי בשנות חייו.