בין אם מדובר על עבודתו עם Cacophony, על אלבומי הסולו המדהימים שלו, או על כל אחד מאלבומי הפלטינה שהוציא עם מגהדת’ (Megadeth), מרטי פרידמן מאז ומתמיד ניגן באופן חדשני ונפלא, בשילוב מקצבים מרתקים ובחירת צלילים מפתיעה ותמיד מעניינת. למרות זאת, לפי מרטין פרידמן- אם מסתכלים רק על הצד הטכני של הדברים, מחמיצים את כל העניין.
אין ספק שמרטי פרידמן מעדיף להחשב כאנרגטי מאשר כטכני במיוחד, כיוון שהמוזיקה שלו תלויה באנרגיות, אגרסיות וגלים של מצב רוח ותחושות טובות שמציפים אותו. הוא מסביר כי הוא רודף אחרי הריגוש הזה כל הזמן. זאת אורגיה של קסם הגיטרה, אמר באחד מראיונותיו. מרטי פרידמן רוצה שהגיטרה תתפקד ככלי של רגש טהור.
אורגיית הגיטרה של מרטי פרידמן תפסה תאוצה באלבומו האחרון Inferno, שמוציא ממנו את המיטב מבחינת נגינה מלאת ריגוש ועוצמה, נוסף על שיתופי פעולה עם אמנים מעולים. באלבום גם ניתן לשמוע את הפעם הראשונה בה כתב מרטי פרידמן קטע עם חברו הטוב והמוזיקאי המדהים ג’ייסון בייקר. השניים שיתפו פעולה בהקלטת הקטע Horrors, אחד הקטעים החזקים באלבום וגם תענוג לכל מי שמעריץ את הדואו הנפלא הזה.
האלבום יוצא בעיתוי די טוב בשביל מרטי פרידמן, שנמצא באחת מתקופותיו היפות בקריירה. הוצאת גיטרה של חברת PRS בעיצובו, נוסף על סיבובי הופעות בכל רחבי אירופה, יפן וארצות הברית, שוב מניחים אותו על המפה כגיבור גיטרה בלתי מעורער.